Hoe gaat dit in zijn werk?
Onze experts analyseren samen met u, uw huidige en toekomstige afnamepatroon van bevestigingsmaterialen en indien gewenst de c-delen. De voorraad voor een vastgestelde productieperiode wordt per artikel opgeslagen in twee bakken. Deze vormen de kern van het kanban systeem. De bakken staan in modulaire stellingen of karren achter elkaar op de werkvloer, zo dicht mogelijk bij de montageplek.
Uw medewerkers nemen uit de eerste bak de artikelen die zij op dat moment nodig hebben. Na een periode is de voorste bak leeg. Deze wordt op een verzamelplaats voor lege bakken gezet, waarbij het unieke productinformatiekaartje gescand wordt en automatisch en naar os verstuurd en verwerkt wordt. De tweede, volle bak schuift naar voren en gaat als eerste bak fungeren.
De lege bakken worden wekelijks gewisseld voor voor een volle bak. Indien gewenst komt een medewerker van Batenburg de bakken bij u plaatsen. Op deze manier is er altijd voldoende voorraad aanwezig en reduceert u het risico op overtollige voorraden en tekorten. Batenburg monitort het afnamepatroon met uw forecast en houd daarbij rekening met het indekken van toekomstige afnames.