Het eerste laadplein voor elektrische vrachtwagens in de haven

Clean Energy

Havenbedrijf Rotterdam heeft samen met Truckparkings Rotterdam Exploitatie (TRE) 8 laadpunten voor elektrische vrachtwagens geopend op de truckparking Bodaanweg in de Waalhaven. Batenburg heeft voor dit laadplein het advies, ontwerp en de realisatie van de laadinfrastructuur verzorgd.

Vincent Karremans, Wethouder Handhaving, Buitenruimte en Mobiliteit van de Gemeente Rotterdam:  “Hoe meer stille, schone en duurzame vrachtwagens er in de stad en de haven rondrijden, hoe beter het is. Met dit laadplein zetten we weer een mooie stap vooruit in de verduurzaming van het vrachtwagenpark en maken we Rotterdam weer een stukje leefbaarder.”

Dit initiatief is onderdeel van het programma Labs Heavy Duty Laadpleinen van Rijkswaterstaat en gerealiseerd in samenwerking met ABB, KWS Infra en Stedin.

Meer informatie?

Zie ook

Versterken Nederlandse energie-infrastructuur

De komende jaren staat Nederland voor de taak om het elektriciteitsnet klaar te maken voor de groeiende vraag naar duurzame energie. Denk hierbij aan de aansluiting van zonnepanelen, windparken en de toenemende elektrificatie van transport en industrie. Als toonaangevende partner in elektrotechnische oplossingen speelt Batenburg een cruciale rol in deze transformatie.

Samen beschermen we Nederland nu én in de toekomst tegen het stijgende water

Het klimaat verandert. Daardoor stijgt de zeespiegel en zijn er vaker extreme weersomstandigheden. De Afsluitdijk moet ons ook onder veranderende omstandigheden bescherming blijven bieden tegen overstromingen. Daarom is de dijk over de gehele lengte versterkt en vernieuwd.

Volledig zelfvoorzienende parkeergarage Q-Park Maastricht

Deze zomer is de oplevering geweest van de nieuwe parkeergarage van Q-Park Frontenpark in Maastricht, die dankzij onze energieoplossingen compleet zelfvoorzienend is. Zo kunnen de auto's op deze locatie het gehele jaar maximaal laden, ondanks een te kleine netaansluiting. Hoe we dat hebben gedaan? Lees hieronder verder.