Laadinfrastructuur

Europa heeft als doel om te verduurzamen. Eén van de manieren om dit te realiseren is EV charging. Volgens het klimaatakkoord in Europa zet de overheid in op de reductie van CO2-uitstoot en worden er steeds meer diesel bussen/ vrachtwagens vervangen voor elektrische varianten.

Batenburg richt zich daarbij op het ontwerpen, realiseren en langdurig onderhouden van laadinfra voor het bus-, personen en vrachtwagenvervoer. Met de oplossingen die wij bieden maken wij de volgende stap in elektrisch vervoer voor onze opdrachtgevers mogelijk.

Meer informatie?

Laadinfrastructuur voor vrachtwagens

Laadinfrastructuur voor vrachtwagens

Een groeiend aantal bedrijven actief in de logistieke sector kiezen ervoor om hun voertuigen te elektrificeren. Deels gedreven door de Zero Emissie Stadslogistiek zones (ZES) waarbij in 30-40 gemeenten zero-emissie zones voor stadslogistiek worden ingevoerd, deels gedreven door de overheidsambitie om in 2050 een volledige emissie loze logistieke mobiliteit aan te houden en deels door eigen duurzaamheidsambities.

Batenburg richt zich daarbij het adviseren, ontwerpen, realiseren, beheren en langdurig onderhouden van de laadinfrastructuren voor het vrachtwagenvervoer van de logistieke dienstverlener. Met de oplossingen die wij bieden maken wij de volgende stap in elektrisch vervoer voor onze opdrachtgevers mogelijk.

Lees meer

Laadinfrastructuur voor bussen
Laadinfrastructuur voor auto's

Laadinfrastructuur voor auto's

Bij het realiseren van een laadplein zijn er verschillende onderdelen waar rekening mee moet worden gehouden. Denk bijvoorbeeld o.a. aan netcapacitieit, soort laadpaal, betalingssysteem en regelgeving. Batenburg helpt met het in kaart brengen van de onderdelen en denkt mee over de realisatie en kan deze uitvoeren.

Lees meer

Offerte aanvragen?

Wilt u een offerte voor onze diensten voor laadinfrastructuur of gewoon meer informatie?

Service voor laaddepots

Onze landelijke dekkende serviceorganisatie is volledige ingericht voor snelle en professionele ondersteuning.
Dit verzorgen wij in 3 stappen:

1e lijn ondersteuning

Het aannemen van storingsmeldingen, ondersteuning middels een helpdesk, diagnoses/herstel op afstand en aansturing van de 2e lijn ondersteuning.

2e lijn ondersteuning

Het uitvoeren van service binnen de afgesproken response en hersteltijden op locatie, het beheren van spareparts in lokale magazijnen, het periodiek evalueren en het opstellen van storingsrapportages.

3e lijn ondersteuning

Training, het beheren van centrale spare parts en certificering dit wordt normaal gesproken verzorgd door de fabrikant van de laadapparatuur.

Handreiking voor laadinfrastructuur

Gerelateerde projecten

Laadplein voor elektrische trucks van de Albert Heijn

De derde fase van het laadplein bij het distributiecentrum van Albert Heijn in Pijnacker is met succes opgeleverd. In dit project hebben we de volledige laadinfrastructuur ontworpen, gerealiseerd en geëngineerd.

Het eerste laadplein voor elektrische vrachtwagens in de haven

Havenbedrijf Rotterdam heeft samen met Truckparkings Rotterdam Exploitatie (TRE) 8 laadpunten voor elektrische vrachtwagens geopend op de truckparking Bodaanweg in de Waalhaven. Batenburg heeft voor dit laadplein het advies, ontwerp en de realisatie van de laadinfrastructuur verzorgd.

Engineering en installatie voor laadinfrastrcutuur Milence Truckparking Venlo

Batenburg heeft de engineering en installatie mogen uitvoeren voor de eerste laadhub voor vrachtwagens van Milence in Venlo. Dit laadplein met 400 kW laders is onder andere onderdeel van Living Lab Heavy Duty Laadpleinen van Rijkswaterstaat.

HTM zorgt voor een groene Hofstad

HTM, het openbaar vervoersbedrijf van én voor de Haagse regio, zet zich in voor een groen Den Haag. Zo zal er medio 2024 een start gemaakt worden met de elektrificatie van het openbaar busvervoer in de regeringsstad door de aanschaf van 95 solo en gelede Mercedes Benz eCitaro stadsbussen inclusief complete depotinrichting.  

Batenburg draagt bij aan onderzoek Rijkswaterstaat naar laadpleinen voor elektrische vrachtwagens

Op 23 oktober 2023 heeft staatssecretaris Vivianne Heijnen officieel het kennisprogramma Living Lab heavy Duty Laadpleinen gestart bij Truckparking Rotterdam. Het ontwerp en uitvoering van de laadinfrastructuur voor dit laadplein wordt uitgevoerd door Batenburg Techniek.

Laadinfrastructuur voor Qbuzz

Qbuzz is in 2018 gaan samenwerken met Batenburg Techniek  in haar zoektocht naar emissievrij busvervoer. Batenburg Techniek verzorgt de energie-infrastructuur voor de laadoplossingen van Qbuzz. Zo werken we samen aan een 100% elektrische toekomst voor Qbuzz in 2030.